Tuesday 14 June 2011

Hódmezővásárhely, hímzés, pályázat, övtáska


Nemrégiben rábukkantam egy pályázatra, melyre hódmezővásárhelyi hímzésmintákat kellett feldolgozni. A pályázatra aztán nem tartottam magam elégnek, így arra nem küldtem munkát, de a rajzolás, továbbgondolás során megszerettem a mintáikat, ezért úgy gondoltam, meg kéne néznem, hogyan mutatnának övtáskán.. (meg füzetborítóra tervezem még, mit gondoltok..?) Az eredmény pedig szerintem szép, úgy szép, ahogy az én munkáimra eddig nem lehetett ezt a szót használni, mert inkább bohókásak voltak, de ez most valami finomabb egy mégis bohókás tárgyon.. Nem tudom, érthető-e, amit hablatyolok.. Rajzokat is akartam fotózni hozzá, mert zselés tollal tök jól lehet dolgozni, én legalábbis nagyon szeretem, de persze elfelejtettem..

Szóval ez a hétvége egyik termése. Valamikor jövök még egy másikkal is.

Ja a minta pedig egy hmvh-i úrihímzéses terítőről származik. És sajnos pont annak a jellegzetességét, a szegfűt kellett lehagynom róla, mert az nekem túl komplikált hímeznivaló lett volna. Ó, jut eszembe, az eredeti mintát neten találtam, itt megtekinthető. Bár ahogy elnézem, ebből a szögből a fotóm nem az igazi..

11 comments:

Ágota-Lencsi Művek said...

Hajrá, még több ilyet! Szerintem gyönyörű lett:)

Piroseper said...

Visszafogott szürkén, nagyon jól mutat a sötétebb hímzés. Nagyon bejövős! Még, még még... :)

toritextil said...

köszönöm szépen, Lányok!!! bíztam benne, hogy nem csak nekem meg Anyának fog tetszeni.. Egy következőnek az alapja már 'hímződik', és mikor már egy ideje alakult, akkor vettem észre, hogy Magyar Népmesék színe van :) de amúgy mindenképp egyszerűbb színvilágban gondolkozom, remélem, jó lesz, a fejemben olyan szépek

Vívó-Aszódi Melinda said...

szép, szép! Sztem is folytasd! :))

GloriArt said...

Nagyon-nagyon szép!:)
Mindenképp folytatnod kell!!!

gerdushi said...

úú, ez lett a kedvencem!!! nagyongyönyörű. :)

toritextil said...

Melinda, köszi :)) már le is telt a 4 nap?! :)

GloriArt, köszönöm, kedves vagy nagyon!! :)

Gerda, örülök nagyon, ha valakinek ő is a kedvence lehet :)

Janka said...

Húú, ez nagyon glassz :-), szépséges darab

toritextil said...

ó, nagyon köszönöm :) és most nézem a blogod, kitetted a poháralátétes munkám, miért nem szóltál, én is linkeltelek volna!! nagyon köszi tényleg! :)

Janka said...

Jajj, hát az "csak" egy gyűjtőoldal, nem saját munkák, szóval nem nagyon hirdetem, több benne az öncél (hogy a számtalan jó dolog meglegyen 1 helyen is, hogy aztán könnyebben rátaláljak :-D)

toritextil said...

:)) azért remélem, nem baj, hogy feliratkoztam :)